Naše rekreační a potápěčská základna Manjana, která se nachází se na ostrově Brač, Vám nabízí kurzy potápění a možnost ubytování v kempu nebo v apartmánech.
Nabízíme Vám kurzy potápění v Chorvatsku, které provozujeme na naší základně Manjana. Připraveny pro Vás máme kurzy potápění pro začátečníky, kurzy potápění pro pokročilé, a také kurzy potápění určené pro získání profesionální licence.
Užijte si potápění v Chorvatsku v naší základně Manjana. V okolí základy se nacházejí krásné zátoky, stěny, útesy a jeskyně, takže ideální podmínky pro skvělé potápění v Chorvatsku.
MARIOLA
Možná si pamatujete na velkou ( 13,5 metrů) a docela zdevastovanou dvoustěžňovou plachetnici Mariola Praha, která celý roky kotvila vedle našich Kikiny a Dyliny v marině v Sumartinu. Jen znalec na dálku bezpečně poznal, že se jedná o loď betonovou, což v konečným důsledku znamenalo její pomalý umírání. Do opravy betonový lodi se nikomu nechce, ač to byla perfektní práce, přeci jenom to nejni úplně bezpečná záležitost. Zachraňujou se i lodě v daleko horším stavu, cena plachetnice těhdlenc parametrů je kolem 6 milionů kaček. Loď sem před třemi lety koupil od českýho majitele, kterej od ní doslova prchnul a v Sumartinu tedy čekala na vyřízení papírů k jejímu potopení, čímž sem chtěl pořešit fajnovej vrak u naší zátoky. Každýho určitě napadne, že se měla potopit a hotovo, ale opak je pravdou. Nejenže vám jí nechaj na vlastní náklady zvednout ( má 20 tun), ale vázne na ní i celní dluh a pokuta v řádu milionů. Takže sem to fakoval. Loď sme tu a tam vypumpovali, převázali lana, tu a tam se nám z ní něco hodilo..........až jednou po návratu z Milnej nevěřím vlastním očím, loď je pryč. Celkem snadno sem ji našel v sousední zátoce u benzínky, jen tak ledabyle ukotvenou, ale nijak mě to netrápilo, navíc se jezdilo od rána do noci, taxem to nechával na jindy. S místníma sem byl totiž předběžně domluvenej na tom, že když zbytečně zabírá dobrý místo v marině, přesune se do vyřešení záležitosti někam jinam. Jenže další den z ní zmizely oba stěžně ( cena jednoho je přes 100 tisíc) a další věci a byla překotvená přímo k molu u benzínky. To už na mě bylo docela silný kafe a uvědomil sem kapitanát, policajty a starostu a začly se dít věci..... Další den zase změna, loď nikde. Kde kdo najednou chtěl loď koupit, protože je nepsaným, ale neoddiskutovatelným pravidlem, že s lodí si kupujete i její stání a takovej flek má hodnotu nějakejch 3 tisíce Euro ročně, navíc navěky. Ve snu by mě teda nenapadlo, že loď je sice na stejným místě, ale pod vodou. To ze silnice nejni na první pohled vidět, ale na druhej už spolehlivě. Co se bude dít dál je opravdu ve hvězdách, páč sem byl přítomen jednání, kdy se obec, kapitanát a policie přely, čípak vlastně je to území, na kterým je loď potopená a nechtěl se k němu znát nikdo, tak to asi vezmu. Nikdo a nikde na světě taky za žádných okolností nesmí s lodí bez přítomnosti nebo souhlasu majitele manipulovat a sou za to pořádný flastry. Navíc vznikla tabulková škoda v řádu milionů ( fakticky byla loď takřka bezcenná, ale to berňák a celnici nezajímá), takže si někdo se fší pravděpodobností pude sednout. Pochopitelně se ví kdo a nemíním mu to nikterak komplikovat. Tedy ten nástup do tepláků. Je to jeden místní zmrd, co to místo "prodal" bez toho, že na to měl nárok . Když bude něco novýho , poinformuju vás, ale na potápění to fakt nejni, loď je tak metr pod hladinou a navíc u benzínky, takže nic moc. Fotky sme udělali jen na nádech - to se může.
Ten bílej flek pod hladinou je bok nešťastný Marioly, pod vodou pak vypadá docela majestátně.
V detailu vidíte místo, kde se při jugu probrousila o molo, páč se na ní ty přizdisráčové ani neobtěžovali pověsit fendry.